Wednesday 21 September 2011

Atkins Diet..


Pernah dgr ttg diet nih?..aku dh pernah tahu, tp xsecara detail..tp kalu korang rajin boleh check ler thru tenet tu..mmg kalu tgk konsepnya..haduii, mampu ker?..tp jgn xtahu, kalu btl2 fokus buat nih, bole reduced byk kilo dlm bdn tu..(based pada pglaman rakan2 sediet ku lah) hehehe

So, arini 1st day aku nk cuba beratkins nih...Jadi, menu tghari aku arini ialah camni..hehehe

Ikan tongkol masak gulai tempoyak n sayur goreng...agak2, bole kenyang ker sampai malam?..hahaha
Tak berani jamin lah ek, coz arini ari pertama aku cuba...

Kenapa aku serius berdiet? (xdelah serius mana pun..)..
Sebabnya dari dorongan suami n kutukan suami ku juga..haha
Bcoz dia mmg awal2 ckp dia xsuka aku mokmok, tp cam masuk tinga kanan, kuar tinga kiri jek pesanan dia tuh..haaa skrg, amik ko..bila berat aku naik sebanyak 23kg (berat ideal ialah 50kg)..baru terhegeh-hegeh nak berdiet bagai...

Tengoklah..betapa montelnya aku tu..hehe..masa nih ngah xkisah langsung ttg jaga badan n jaga makan..main bedal..So, aku harap2 lah...aku dpt capai target berat yg aku nak sgt tu..50kg + 1k (habuan yg suamiku janjikan)...korang doa2kan lah yer..hihih

Ni berat yg aku snap2 pagi2 hari after mandi..hihi..y awal pagi? sebab masa tu aku lum amik ape2 bfast..dgn perut yg kosong...actually, sebelum nih berat aku dh jejak 63.6kg masa awal raya..sbb?..melantak x hengat..heheh..baru skrg rasa insap..

Aku nak selim machammm niiiiiiiiiiiiiiiii............hehe..tang peha tu..2x ganda ngan peha aku yg srkg nih..haduii..ada yg aku pakai girdle kt peha nih plak..

2 comments:

zue isma said...

tadaaaa...dh boleh..hehe

Lily said...

heheh,...seb baik dah ok..