Saturday 29 October 2011

Mood memasak yg dtg secara tiba-tiba..

Assalammualaikum............

Apam polkadot..org dah muak nak dengar, kan?...hihi..tp tulah, baru2 ni bole plak aku teringin nak makan n buat sdr..(teringat kesedapan apam ni masa g open house umah jiran xlama dl)..jadi aku pun belek2 ler resipi thru tenet nih, rupanya simple gak ek membuatnya?..heheh..igtkan susah..tp dlm pada simple2, 1st trial mmg x menjadik..haha..pasal ms tu aku ikut resipi yg tersalah sikit infonya..*yelahkan, nak buat kuih-muih nih kdg2 ada petua n pantang larangnya...jadi, mlm td aku try buat lg selepas dptkan serba sedikit petua dr yang pakar..heheh..tq Kak Mah..so, tgh2 malam la aku menggodak tepung nih...

1st trial, xmenjadi pasal xletak dlm bekas lompang..jd kuihnya melimpah ketika dikukus...hehehe
Menggodak tepung tgh2 malam..sgt rajinnn..haha


guna jem strawberry, ada rasa masam manis skt...

Mend'deco'



Semasa dikukus..

Dah siap utk dimakan..
Alhamdulillah, jadik jugak akhirnya..(padahal org lain skali buat jek dh menjadi...hihi)..tp xpe, sbb kalu x cuba mana nak tau, n kalu skali gagal bukan xleh cuba lg kan?..hehehe..so, pasni aku teringin plak nak try buat 'tepung pelita'..aku suka makan kuih nih (terutama time bulan posa)...simpan dlm esbok, biarkan sejuk2 mmg sedap bila dimkn..so, wish me luck! heheh..

Dalam ngantuk2 pagi nih, sempat gak aku hidangkan Roti Telur dengan Teh O Panas utk suami n anak2 ..En.hbby plak tiap ujung mggu jek bizi..Alhamdulillah, rezeki dr Allah swt..


So, happy weekend kt korang..kalu jenjalan mana2 tu, harap jaga keselamatan bebaik yer...aku plak mggu nih xde nak merayap mana2..lepak umah aje kot, sambil layan tv n anak2..



No comments: